Uudised

Category filter:Allpeanäitussateliitseminarüldineüleskutse
No more posts

pp/kk/e.l.am
AJA näitajad. Foto: Mariliis Kapp

Juuli lõpuni kestva 7. Tallinna rakenduskunsti triennaali satelliitprogrammis esitlevad maikuus oma värsket loomingut ehtekunstnik Sofia Hallik ja moedisainer Sandra Kossorotova, grupinäitused teevad EKA keraamika, klaasi-, ehte- ja sepakunsti tudengid.

Sarnaselt triennaali peanäitusele “Ajavahe. Time Difference” Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis tegelevad ka kõik satelliitprogrammi näitused aja ja selle erineva tajumisega.

15. mai õhtul avatakse Hop galeriis Sandra Kossorotova näitus “Krooniline ajutisus”. Autori sõnul vaatleb ta näitusel vaimset tervist poliitilises ja ideoloogilises, mitte aga niivõrd privaatses ja bioloogilises kontekstis. Esitlusele tulevad tekstiiliteosed, mis valmisid kunstniku hiljutise praktika käigus Glasgow kunstiülikooli tekstiili digitrüki keskuses. Näitus jääb avatuks 30. maini.

Ehtekunstnik Sofia Halliku näitus “Born-Digitals vol 2” Draakoni galeriis keskendub sellele, kuidas küberruum ja digitaalne tehnoloogia mõjutavad ehtekunsti ja kuidas tehnoloogia võimaldab virtualiseerida ehete füüsilist vormi. Näitus on avatud 12. maist 2. juunini.

Vaat(l)us. Liina Lelovi töö “Mask”. Autori foto.

Lühikest aega ja põnevates kohtades tutvustavad oma loomingut ka Eesti Kunstiakadeemia II kursuse keraamika, klaasi-, ehte- ja sepakunsti tudengid.

Vene teatrisse tasub sammud seada ehte- ja sepakunsti austajatel. 18. mail avataval näitusel “Vaat(l)us” uurivad EKA tudengid kõikide meelte abil inimest, tema käitumismustreid ja igapäevarituaale. Valminud kehaehetes kasutatud materjalid on raud, klaas, siid, tuhk, messing, väärispuit, portselan ja vääriskivid. Näitus jääb avatuks 4. juunini.

Keraamikatudengid on oma tööde esitlemiseks valinud Rotermanni kvartalis asuva Jahulao (Rotermanni 8) ning ootavad kõiki oma töödega tutvuma 19. maist 31. maini.

Eile.Täna.Homme. Marie Järva töö “Armutu kadedus”

Klaasikunsti tudengite väljapanek “Eile.Täna.Homme. vol 2” EKA fuajee galeriis (Estonia pst 7) on avatud 16. maist 20. maini.

Aprillis avatud rakenduskunsti triennaali satelliitprogrammi näitustest saab veel vaid selle nädala lõpuni osa Marit Ilisoni isikunäitusest “Ootamine” Vaal galeriis, Julia Maria Künnapi ehtenäitusest “Elu ja surma küsimus” Niguliste muuseumis ja asuurkeraamikute pakutavast ruumikogemusest nimega “Kulg” Loewenchede tornis. Eesti Moekunstnike Ühenduse kirjanduslik moenäitus “Kõik, mis tuleb, tuleb selle pärast, mis on olnud” on Kastellaanimaja galeriis Eduard Vilde muuseumis avatud 31. maini.

7. Tallinna rakenduskunsti triennaali peanäitus “Ajavahe. Time Difference” on Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis üleval 23. juulini 2017. Näitust saab uudistada ka koos giidiga, eestikeelsed ringkäigud toimuvad 20.05, 03.06, 17.06, 01.07 ja 15.07 kell 12.00, juhendajaks tekstiilikunstnik ja leiutaja Kadi Pajupuu. Venekeelsed giidituurid Laura-Marija Brunova juhendamisel leiavad aset 03.06 kell 14 ja 08.07 kell 12. Giidituur kestab umbes tunni ja osalemiseks tuleb osta muuseumipilet.

Anu Almik


pp/kk/e.l.am

7. Tallinna rakenduskunsti triennaali peapreemia võitis Belgia kunstnik Octave Vandeweghe oma objektide seeriaga “Kultuursed kombed”. Teine koht läks Villu Plingile ja Silja Saarepuule Eestist ja kolmas Jurgita Erminaité-Šimkuvienéle Leedust.

Kõik kolm esile tõstetud tööd haakuvad žürii hinnangul hästi triennaali tänavuse ajateemaga, tuues esile seose mineviku, oleviku ja tuleviku vahel ning tehes nähtavaks ka geoloogilise aja. Žürii pidas oluliseks tööde kõrget kvaliteeti ning idee, materjali ja humoorika lähenemise kooslust.

Octave Vandeweghe lihvitud vääriskivide ja söögiriistade seeria “Kultuursed kombed”. Foto: Liina Lelov

Belgia kunstniku Octave Vandeweghe lihvitud vääriskivide ja söögiriistade seeria “Kultuursed kombed” asetub funktsionaalsuse ja ilu piirimail. See ühendab žürii hinnangul kõrg- ja madaltehnoloogilise lähenemise, sünteetilise ja naturaalse. “Töödes on viiteid funktsionaalsusele, kuid objektid ise on samal ajal ebapraktilised. Samuti on kunstnik toonud seeriasse sisse pinge loodud ja leitud objektide vahel,” kommenteeris rahvusvahelistest ekspertidest koosnev žürii. Octave Vandeweghe kasutab oma töödes tsitriini, fantoomkvartsi, sünteetilist safiiri ja terastraati.

Stillkaader videost “Vaip”. Autorid Villu Plink ja Silja Saarepuu.

Teise koha preemia läks Villu Plingile ja Silja Saarepuule, kelle videos “Vaip” saab näha põllust vaiba kündmise lõputut protsessi. “See on veider, muretu, asine ja mitmekihiline teos, mis viib kokku traditsioonilised ja moodsad tehnikad ja meediumid,” hindas žürii. Video pälvis ka näitust võõrustava Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi ostupreemia, mis tähendab, et see ostetakse muuseumi kogusse.

Jurgita Erminaité-Šimkuvienét “See on vaid aja küsimus”

Kolmandana tõsteti esile Leedu kunstnikku Jurgita Erminaité-Šimkuvienét, kelle loodud merevaigust kärbsepüünis kannab pealkirja “See on vaid aja küsimus”. Žürii hinnangul on selle tavaliselt mitte nii väga atraktiivse tarbeasja olemus hästi tabatud ning see tänu aja kulgemisele millekski väärtuslikuks muudetud. “Kuna merevaigus võib sageli leida ka iidseid putukaid, ühendabki lõksupüüdmise teema erinevad ajad kauniks tervikuks,” hindas žürii.

Žüriisse kuulusid Norra kunstikriitik ja toimetaja André Gali, Soome ehtekunstnik ja Saimaa Rakenduskõrgkooli õppekoordinaator Eija Mustonen, klaasikunstnik ja Pitzer Kolledži (USA) õppejõud Sarah Gilbert, filosoof, kriitik ja õppejõud Eik Hermann ning galerist, tõlkija ja õppejõud Keiu Krikmann Eestist.

Peapreemiaga kaasnes auhinnaraha 2500 eurot, teine ja kolmas koht said vastavalt 1500 ja 1000 eurot.

7. rakenduskunsti triennaali peanäitus “Ajavahe. Time Difference” on Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis (Lai 17, Tallinn) avatud 23. juulini. Muuseum on avatud K-P kell 11–18, suletud E, T ja riiklikel pühadel.

Anu Almik


pp/kk/e.l.am

Sel nädalal täidab rakenduskunst ja disain paljud Tallinna muuseumid, galeriid ja kohvikud – avatakse triennaali peanäitus ja 15 satelliitprogrammi sündmust.

Rahvusvaheline kunstifestival peegeldab tänavu ajaga seotud dilemmasid ja ärgitab heitma kõrvalpilku meie igapäevasele tormlemisele.

7. Tallinna rakenduskunsti triennaali peanäitus “Ajavahe. Time Difference” avatakse Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis (Lai 17, Tallinn) reedel, 21. aprillil kell 18. Näitusel on väljas 49 tööd kunstnikelt 19 riigist. Näha saab keraamikat, ehte-, klaasi-, tekstiili- ja sepakunsti, aga ka videot ja suuremahulisi installatsioone.

“Pealiskaudsus ja pidev kiirustamine ühelt poolt, tehnoloogia areng, efektiivsus ja mugavus teiselt poolt – kõik see mõjutab ka teemasid, mis kunstnikke käivitavad,” kommenteeris näitusel esindatud töid peakorraldaja Merle Kasonen. “Mustvalgete hinnangute asemel võiks näituse külastamine tuletada meelde ajataju subjektiivsust ja seda, et aja kulgemise tempo ja tähenduse panevad paika meie enda valikud ja väärtussüsteem.”

Näitust saab vaadata ka koos giidiga. Esimesed giidituurid toimuvad laupäeval, 22. aprillil kell 11 (eesti keeles) ja 16 (inglise keeles) ning pühapäeval, 23. aprillil kell 12 (vene keeles). Giidituuril osalemiseks tuleb osta näitusepilet, ringkäik kestab umbes tunni.

Laupäeval, 22. aprillil on kõik huvilised oodatud kohtuma näitusel esindatud kunstnikega. Kohtumine toimub kell 12–15 Tornide väljakul asuvas Loewenschede tornis (tuntud ka kui Asuurkeraamika torn, aadress Kooli 7).

Peanäitusele lisaks on triennaalil ka mahukas lisaprogramm. Ainuüksi sel nädalal avatakse 10 isiku- ja grupinäitust, lisaks põnevad heli- ja osalusinstallatsioonid, Tallinna kohvikuid hõlmav klaasikunsti projekt, seminar kunsti kommunikatsioonist jm. Tutvu avanädalavahetuse tiheda programmiga täpsemalt siit.

Anu Almik


pp/kk/e.l.am

Aitamaks kaasa disaini- ja rakenduskunsti arengule ja nähtavuse parandamisele ühiskonnas, toimub triennaali peanäituse avamise päeval, 21. aprillil seminar „Rakenduskunsti ja disaini vahendusviisid”. Kunstnikele, kriitikutele, kuraatoritele, galeristidele ja kommunikatsiooniinimestele mõeldud seminaril otsivad praktikud ja teoreetikud värskeid vastuseid küsimustele, kuidas viia rakenduskunst laiema publikuni, tagada kunstnikele mõtestatud tagasiside ning tõsta ühiskonna üldist disainikirjaoskust.

Oma kogemusi jagavad Norra kunstikriitik ja toimetaja (Norwegian Crafts Magazine) André Gali, klaasikunstnik ja õppejõud Sarah Gilbert Ameerika Ühendriikidest, ajakirjanik ja kriitik Karin Paulus Eestist, Suurbritannia kriitik, toimetaja, kuraator ja õppejõud Liz Farrelly ning disainile spetsialiseerunud haridusprogrammide kuraator Hanna Kapanen Soomest.

Seminari programm ja registreerumine.

Anu Almik


pp/kk/e.l.am
Foto: Liina Lõõbas

Sel nädalal läheb lahti 7. Tallinna rakenduskunsti triennaali satelliitprogramm, kuhu kuulub 26 näitust, performance’it, avatud stuudiot ja installatsiooni üle Tallinna.

Aprillist augustini kestev satelliitprogramm täiendab triennaali rahvusvahelist peanäitust „Ajavahe. Time Difference”, mis avatakse Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis 21. aprillil. Esimeste satelliitprogrammi näitustena asuvad aega mõtestama ehte-, sepa- ja tekstiilikunstnikud, avatakse näitused „Armour”, „Ajatelg” ja „Vahet pole”.

Kontseptuaalne ehte- ja sepakunsti näitus „Armour” esitleb kaasaegseid tõlgendusi keskaegsest soomusrüüst või turvisest, uurides kehaehete ja  -objektide kaudu indiviidi ja kogukonna kaitstuse tunnet praegusel pineval ajal. Näitus Kiek in de Kökis avatakse 7. aprillil ja see jääb lahti 14. maini. Esindatud on 25 noorema põlvkonna ehte- ja sepakunstniku tööd.

Vaibakunstnike rühmitus “Vaba tahe” eksponeerib läbilõiget viimase 20 aasta jooksul loodud teostest ning küsib, kuidas sobitub töömahukas autorivaip kõikesuutvasse digitehnoloogia ajastusse. Juubelinäitus „Ajatelg” Arhitektuuri- ja Disainigaleriis (Pärnu mnt 6) on avatud 7.–23. aprillini, nädalavahetustel on kunstnikud ka isiklikult kohal.

Kolmanda satelliitprogrogrammi näitusena saab alates sellest nädalast tutvuda EKA tekstiilidisaini tudengite näitusega „Vahet pole”. Tudengid eksperimenteerivad erinevate tekstiilitrükitehnikatega, ühendavad tekstiilitrükki ja animatsiooni ning pööravad oma töödes tähelepanu ka uuskasutusele. Näitus jääb EKA fuajee galeriis (Estonia pst 7) avatuks 2. maini.

Ülejäänud satelliitprogrammi näitustega saab tutvuda siin. Teiste seas on tulekul näiteks Marit Ilisoni, Julia Maria Künnapi, Jaan Pärna ja Sandra Kossorotova isikunäitused, Eesti Kunstiakadeemia klaasi-, keraamika- ja ehtekunsti eriala tudengite väljapanekud, Eesti Moekunstnike Ühenduse näitus ning klaasikunstnike erinevaid Tallinna kohvikuid hõlmav projekt.

Anu Almik


pp/kk/e.l.am

7. Tallinna rakenduskunsti triennaali kava on nüüdsest kõigile tutvumiseks avalik. Peanäituse kõrval kuulub sinna ka rakenduskunsti kommunikatsioonile pühendatud seminar, mahukas satelliitprogramm, publiku kohtumised kunstnikega ja giidituurid.

Triennaali peanäitus “Ajavahe. Time Difference” avatakse Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis 21. aprillil ja see jääb avatuks 23. juulini. Näitusel on väljas 49 tööd 19 riigi kunstnikult. Rahvusvaheline žürii valis need välja 256 konkursile saadetud töö seast. Esindatud on keraamika, ehte-, klaasi-, tekstiili- ja sepakunst, traditsioonilisemate väikevormide kõrval ka videomeedium ja suuremad installatsioonid.

Triennaali avapäeval ehk 21. aprillil toimub kinos Sõprus rakenduskunstide kommunikatsioonile pühendatud seminar, kuhu saab juba ka registreeruda. Samuti saab publik triennaali ajal kohtuda kunstnikega ja osaleda juhendatud ringkäikudel.

Satelliitprogrammi kuulub 26 näitust, performance’it ja installatsiooni, toimumiskohaks galeriid, kohvikud, avatud stuudiod ja muud põnevad paigad üle Tallinna. Satelliitprogramm läheb lahti juba märtsi lõpus ja kestab augusti alguseni välja.

7. Tallinna rakenduskunsti triennaal loodab aidata kaasa probleemi- ja ideepõhise rakenduskunsti ja disaini arengule ning soovib seda tutvustada võimalikult laiale publikule.

Anu Almik


pp/kk/e.l.am

7. Tallinna rakenduskunsti triennaali peanäituse konkursile saadetud 256 avaldusest valis rahvusvaheline žürii 50 tööd, mis pannakse välja Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis 21. aprillil 2017 avataval peanäitusel “Ajavahe. Time Difference”. Konkursile olid oodatud tööd, mis seonduvad aja, tempo ning erinevate ajakäsitluste ja  -mõistetega mistahes võtmes. Avaldusi laekus kokku 32 riigist, näitusele valitud kunstnikud on pärit 19 erinevast riigist: Eestist, Norrast, Hollandist, Saksamaalt, Soomest, Rootsist, Ühendkuningriigist, Belgiast, Kanadast, Iirimaalt, Iisraelist, USAst, Lätist, Leedust, Hispaaniast, Hiinast, Šveitsist, Taivanist ning Prantsusmaalt.

Meil on hea meel välja kuulutada näitusele valitud kunstnke nimed:
Naama Agassi, Ulla Ahola, Monika Auch, Beverly Ayling-Smith, Sofia Björkman, Chloe Brenan, Lin Chang-Rong, Eunmi Chun, Sara Chyan, Johanna Dahm, Hilde A Danielsen, Patricia Domingues, Jurgita Erminaitė-Šimkuvienė, Sabin Garea, Ellen Grieg, Adam Grinovich, Dainis Gudovskis, Kay Guo, Anita Hanch-Hansen, Maarit Helistvee, Nils Hint, Trine Hovden, Katrin Kabun, Pille Kaleviste, Joshua Kosker, Eero Kotli, Riikka Latva-Somppi, Thérèse Lebrun, Krista Leesi, Felieke van der Leest, Jaakko Leeve, Ivo Lill, Nanna Melland, Johanne Ness and Hanne Overland, Silja Saarepuu ja Villu Plink, Lucy Sarneel, Debra Sloan , Céline Sylvestre, Aet Ollisaar, OTSE! ja A5 (Nils Hint, Annika Kedelauk, Rainer Kaasik-Aaslav, Annika Pettersson, and Adam Grinovich), Yuka Oyama, Ruudt Peters, Annelies Planteijdt, Edu Tarin (in collaboration with Klein & Becker GmbH & Co), Octave Vandeweghe, Tanel Veenre, Estela Saez Vilanova, Lin Wang, Hedvig Winge, Kiyoshi Yamamoto.

Žüriisse kuuluvad kunstikriitik ja toimetaja André Gali Norrast, klaasikunstnik ja õppejõud Sarah Gilbert Ameerika Ühendriikidest, filosoof, kriitik ja õppejõud Eik Hermann Eestist, galerist, kirjutaja ja õppejõud Keiu Krikmann Eestist ning ehtekunstnik,  õppejõud ja Saimaa Rakenduskõrgkooli vabade kunstide õppetooli juhataja Eija Mustonen Soomest.

Tööde valiku põhimõtete kohta ütles žürii esimees André Gali: “Ühest küljest vaatasime muidugi, kuidas esitatud tööd haakusid näituse teemaga “Ajavahe. Time Difference” ning panime oma valikus rõhku põnevatele materjalidele, kujunditele ja värvidele. Samas jälgisime ka seda, kuidas tööd näituse kontekstis üksteisega suhestuvad. Soovisime leida erineva suuruse, materjali ja kunsitlise lähenemisega töid, mis omavahel dialoogi astuksid ning ka vaatajat kõnetaks.”

Triennaali peanäitus “Ajavahe. Time Difference” on avatud Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis 21.04.17– 23.07.2017. Näitusel antakse välja üks peapreemia ja kaks võrdset teist preemiat, mis tehakse teatavaks avamisel 21. Aprillil 2017. Näituse preemiafond on 5000 eurot. Lisaks kuuluvad triennaali programmi seminar, satelliitnäitused ja kunstnike esitluspäev.

Anu Almik


pp/kk/e.l.am

2017. aasta kevadel toimuva rahvusvahelise 7. Tallinna rakenduskunsti triennaali peanäituse avatud konkurss lõppes 10. oktoobril. Konkursile esitati 256 tööd/töödeseeriat, kokku 243 kunstnikult/disanerilt 32 riigist. Lähipäevadel koguneb viieliikmeline rahvusvaheline žürii, et valida esitatud tööde hulgast välja peanäitusel eksponeeritavad tööd.

Žüriisse kuuluvad kunstikriitik ja toimetaja André Gali Norrast, klaasikunstnik ja õppejõud Sarah Gilbert Ameerika Ühendriikidest, filosoof, kriitik ja õppejõud Eik Hermann Eestist, galerist, kriitik ja õppejõud Keiu Krikmann Eestist ning ehtekunstnik ja õppejõud Eija Mustonen Soomest. Tööde valik on anonüüme ning osalejaid teavitatakse otsusest hiljemalt 21. novembril 2016. aastal.

Triennaali peanäituse avatud konkursist olid oodatud osa võtma üksikisikud ja grupid kõigilt rakenduskunsti ja disaini erialadelt. Oodatud olid nii füüsilisel kui ka digitaalsel kujul tööd teemadel, mis seonduvad aja, tempo, erinevate ajakäsitluste ja -mõistetega mis tahes võtmes.

Triennaali peanäitus teemal “Ajavahe. Time Difference” avatakse Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis 21. aprillil 2017. aastal.

Anu Almik


pp/kk/e.l.am
Marje ja Martini üks lemmik visuaalidest

7. Tallinna rakenduskunsti triennaali graafilise identideedi autorid on Marje ja Martin Eelma Tuumik stuudiost. Nad leidsid aega vastata paarile küsimusele ja avada tagamaid, miks Triennaal just nimelt sellise tunnusgraafika sai. Ning jagavad ka oma lemmikuid visuaalidest.

Tallinna rakenduskunsti triennaali visuaal on värviline ja silmatorkav, aga miks just selline? Kas selle taga on mingi lugu? Millest te inspiratsiooni saite?

Visuaali loomisel lähtume sisust ehk triennaali puhul siis teemast “Ajavahe. Time Difference.” Kui saime esimese lähteülesande/briifi, siis seal oli näitena juttu Itaalia ehtekunstniku Giovanni Corvaja aastatepikkusest ennastsalgavast ja tervet (tänapäevast) mõistust eiravast Kuldvillaku projektist, kus kunstnik loob karusnahku meenutavaid kullast rituaalseid esemeid. Esemed, mis koosnevad kuldtraadist, mille läbimõõt vaid 1/5 inimese juuksekarvast ning käega katsudes on pehmed nagu karusnahk. See võttis lihtsalt hingetuks ja pani mõtlema, kui erinev võib olla inimeste jaoks aeg. Triennaali teema kõnetas meid, aja käsitlus on me endi jaoks ka aktuaalne. Lisaks kangastusid mälupildid minevikust, mis on siiani meeles ja teemaga haakusid: kui Marje õppis Tartus ja pidevalt Tallinna ja Tartu vahet sõitis rongi-bussiga, siis pimedas öös rippusid ainult valgustatud aknad ja seal taga olid alati lood, aga 90 km/h mööda kihutades ja mitte peatudes ja paigale jäädes ei saanud neid kunagi teada.

Visuaali loomisel kujutlesime aja kulgu, kuidas me erinevate tempode juures tajume asju erinevalt, kui palju on võimalik erinevate tempode juures süveneda – suuri asju märkad kiiremini liikudes, detaile aeglasemalt liikudes. Kui tempo on pealesunnitud (teistsugune, kui sulle loomuomane või mingiks tegevuseks vajalik), siis tekivad nihked/nihestused, st sa näed küll ümbritsevat, aga see paistab sulle teisena, su reaalsustaju on nihkes. Sinu enda seisund muudab seda, millisena sa maailma näed.

Alguses mängisime värviliste pindadega, neid suuremateks ja väiksemateks jagades, püüdsime kiirust ja aeglust anda edasi eri värvi ja eri suuruste pindadega, tekitasime piirkondi, kus on rohkem või vähem infot koondunud. Sealt edasi kasutasime programmijuppi – mis töötas selliselt, et võisid tahvelarvutit raputada, keerata, teha muid liigutusi ja ette ei teadnud, mis ekraanil värvide ja kujunditega juhtub. Tekkisid värvide ja kujundite nihked, programm ajas reaalsuse segi, täiesti teistsugune maailm tekkis. Meile meeldis, see haakus hästi kiiruse ja aegluse teemaga, aja kuluga.

Tuumik on oma valdkonnas tuntud ja nõutud tegija – te saate endale kindlasti ise koostööpartnereid valida. Mis teid rakenduskunsti triennaaliga koostööd tegema inspireeris?

Meile on alati number üks tähtsusega see, milliste inimestega hakkame tööd tegema ja kas asi ise, mida tegema on vaja hakata, on oluline ja vajalik ehk kas sellel asjal üldse on mõtet. See peab meie maailmavaatega klappima. Ja asja sisu või kontseptsioon on meile hästi oluline visuaali loomisel. Valdkonna osas me piiranguid ei sea, see ei pea olema tingimata kultuur, kuigi see valdkond on meile südamelähedane. Oluline on, et endal oleks põnev teha seda tööd. Me ei taha ennast korrata ja püüame vältida seda, et endal hakkaks igav. Püüame leida selliseid projekte, mille sarnaseid me varem pole teinud, sellist suurt kunstisündmust me pole varem teinud. See info rahvusvahelisus paelub siin. Osalejad on kindlasti väga põnevad, niimoodi tööd tehes me saame palju rohkem ja süviti asjaga tutvuda, kui lihtsalt näitustel käies. See teeb selle asja nii toredaks, et me saame tööd tehes ise palju asju teada.

Marje ja Martini üks lemmik visuaalidest

 

Anu Almik


pp/kk/e.l.am

2017. aasta kevadel toimuva rahvusvahelise 7. Tallinna rakenduskunsti triennaali teemaks on “Ajavahe. Time Difference”: uuritakse aega ja selle erinevaid käsitlusi. Hetkel on kunstnikele ja disaineritele, kes rakenduskunsti vallas tegutsevad, avatud triennaali peanäitusel osalemise konkurss, ning andmaks osalejatele rohkem ettevalmistusaega, pikendasid korraldajad peanäitusel osalemise avalduste esitamise tähtaega 10. oktoobrini 2016.

Triennaali esinaise, ehtekunstnik Merle Kasoneni sõnul on suur ajakulu ning sellest tulenev mõtestatud ajakäsitlus kindlasti üks erinevaid rakenduskunsti erialasid siduv ühisjoon. “Praegune ajahetk tundub olevat kahe maailmavaate ristumismoment. Kiirmood ja muu kiirtarbimine – ning sellest tulenev masstootmine – on vähemalt vastutustundliku ja suuremat pilti omava inimese silmis oma aja ära elanud, otsitakse uusi suundi ja väljundeid. Rakenduskunstis on uute tehnoloogiate kasutuselevõtu tõttu ajakäsitlus muutunud – nii kavandamises, teostamises kui esitlemises, ja triennaal peanäitus annab võimaluse nende muutuste erinevaid tahke loomingu vormis läbi mõelda.” ütleb Kasonen.

Avatud konkursist triennaali peanäitusel osalemiseks on osa võtma oodatud üksikisikud ja grupid kõigilt rakenduskunsti ja disaini erialadelt. Näitusele on oodatud nii füüsilisel kui ka digitaalsel kujul tööd teemadel, mis seonduvad aja, tempo, erinevate ajakäsitluste ja -mõistetega mis tahes võtmes.

Täpsem info konkursist on siin. Esita oma töö läbi Defolio (tähtaeg 10. oktoober, 2016)

Tallinna rakenduskunsti triennaal on 1979. aastal loodud rahvusvaheline kunstisündmus. Triennaali eesmärk on pakkuda uut, aktuaalset ja ootamatut fookust, mille abil lähemalt vaadelda nüüdisaegseid rakenduskunsti- ja disainipraktikaid võimalikult laial skaalal. Triennaal on alati koondunud põhinäituse ümber ning teema lahtimõtestamiseks ja selgitamiseks toimub hulgaliselt lisaüritusi. Triennaali korraldab MTÜ Tallinna Rakenduskunsti Triennaali Ühendus.

Lisainfo:

Merle Kasonen
Tallinna Rakenduskunsti Triennaali Ühenduse esinaine
merle@trtr.ee
+372 528 1637

Anu Almik